Vaktjävel

Berättelser och tankar från en ordningsvakt

Grattis, Vaktjävel!

WordPress påminde mig idag om att det på dagen är tre år sedan jag startade den här bloggen.

Kvaliteten har, liksom kvantiteten, varierat under åren, men jag tror ändå att ni på det stora hela gillar den variationen.
Det är dessutom väldigt roligt med den feedback som kommer, både i form av kommentarer i form av e-post.

Jag skriver självklart av det enkla skälet att jag vill försöka bidra till att skapa en förståelse, dels för yrket som sådant med dess befogenheter, krav och särskilda förhållanden, men även för människorna bakom uniformen. Förvisso är det svårt att ge någon annans version än min egen, men inom en inte alltför avlägsen framtid kommer det dyka upp åtminstone ett inlägg som faktiskt är skrivet av någon annan än mig.

Men, jag skriver ju också för mig själv, för att få ventilera tankar kring olika saker, i ett forum där jag kan använda en hel vägg av text om jag så vill, vilket oftast inte är möjligt när man träffar en livs levande människa på stan.

Ni som följer, eller bara läser, får mer än gärna komma med förslag eller frågor, för det blir nog roligare för den stora majoriteten om det finns någon form av dynamik i kommunikationen.

Nu ska jag ta tillvara på min lediga helg; en pizza (med oxfilé), ett par öl, och Trolljegeren på BluRay.
Det är min bloggfödelsedagspresent till mig själv. Från bloggen. Och mig.
Ja, ni fattar.

Födelsedagstårta

Grattis bloggen!

2 svar till “Grattis, Vaktjävel!

  1. U Jonsson 9 mars 2014 kl. 11:18

    Hej! Undrar om du vet ifall man kan bli ordningsvakt om man fått en LOB i nov-13?

    • vaktjavel 9 mars 2014 kl. 11:24

      Hej U!

      Jag ska inte säga att jag vet, för det vet jag inte. Men jag kan tänka mig att det inte är något större problem, om det bara hänt vid ett tillfälle, men det beror nog också på omständigheterna kring din LOB, samt din ålder och din situation i övrigt.

      Jag skulle rekommendera dig att höra av dig till 1TI/OV på Stockholmspolisen, det är de som ansvarar för ordningsvaktsfrågor i Stockholms län.
      De nås enklast per e-post: ordningsvakt.stockholm@polisen.se

Kommentera

