Vaktjävel

Berättelser och tankar från en ordningsvakt

”Chefen ger miljoner till personalen”

Nej, som ni redan listat ut är det inte en rubrik från bevakningsbranschen, utan från ett ganska litet företag i Värnamo, som uppenbarligen går sådär härligt bra att de anställda får ta del av vinsten.
http://www.dn.se/ekonomi/chefen-ger-miljoner-till-personalen

Jag blir glad när jag läser sådant här, för jag kan inte tänka mig något annat än att de anställda gjort sig förtjänta av en så positiv behandling, samtidigt som chefen förmodligen redan behandlat sina anställda väl eftersom de fortfarande är anställda.

I vår lilla fiskskål hade vi möte nyligen, där vi ägnade stor del av tiden åt att få reda på hur liten marginalvinst man faktiskt har per timme och ordningsvakt. Det hela var, förmodar jag, ett sätt för vår arbetsgivare att både säga åt oss att sluta vara sjuka, samt att sluta jobba övertid.

Återstår att se hur utfallet blir med den förhoppningen…

Kommentera

