Vaktjävel

Berättelser och tankar från en ordningsvakt

”Vart går bussen ifrån?”

En man som kan tänkas heta Ove, ~40: ‎” – Hej, vart går bussen ifrån?”
Jag: ”Vilken buss? Det går ganska många bu…”
Ove avbryter mig: ” – Hem till mig, förstås!” *fnissar*
”Jag förstår… vart bor du då?”
” – SKIT I DET, JÄVLA FAN!!” *går iväg*

Det är i sådana här lägen jag allvarligt funderar över hur det är ställt med folks mentala status.

Mannen kom senare tillbaka och hade då lyckats hitta ett damsällskap som uppenbarligen visste vart hon själv bodde åtminstone.
Oklart om mannen som kan tänkas heta Ove åkte med henne dit.

Kommentera

